Låtar

♥ haha se vad jag kan göra  jag försöker komma på hur man gör en lenk... Det här år några låtar som betyder mycket för mig och lite historia bakom

The Clash - London Calling

Denna låten är den som fick mig att börja lyssna på Musik då derför är det nog min favorit låt. Jag kommer ihåg hur jag hade fått låna filippas skiva och fick höra han bara skrika ut. Man känner hur rebellen i en växer när man lyssnar på dom. Jag blev då och är elt fast för brittisk rock.

Queen - Killer queen

Sen så satte Filippa på mammas venyl skiva med queen och jag var helt sold på Freddys röst ofc. Jag börja köpa en massa skivor  med queen. Den här låten kanske inte är den bästa av deras men det var den första jag kom på pch den påminner mig mycket om när jag dansa omkring i mitt rum skrikandes till queen.

Arctic Monkeys  -  Mardy Bum
Arctic Monkeys . Old yellow Bricks

Arctic Monkeys vad kan jag säga. Jag kan inte kämpa emot mig själv jag älskar arctic monkeys. Det är mitt favorit band. Jag älskar texterna. Jag Älskar Alex Turners lite lätta jazziga röst som är helt underbar. Jag Älskar trommorna som enligt min musik lärare är spelade på ett veldigt engelskt sätt. Jag älskar basen som dom får in i musiken på ett sätt som inte kan beskrivas. Jag Älskar gittaren som är ett måste för att ett band ska stå ut. Men fram för allt Älskar jag allt tillsammans. Det funkar ihop på ett sätt som får hela min kropp att bara försvinna i musiken. Jag fylls med den. Jag valde två låtar mardy bum som kommer ifrån deras första skiva. Texten är så bra.. Jag bara älskar den här sången. Och den andra Old yellow bricks. Musiken.. Det går inte att förklara. Fast denna veriation är veldigt snabb.

The Strokes - Heart in a cage

The Strokes är så jävla musikaliska. Gittarisen fram för de andra. Helt galet bra. Jag lyssnade på the strokes veldigt mycket när jag gick i sjuan. Det var då jag hade mycket ångest innan skolan jag hyperventelera och grät inanan jag gick iväg. Jag grät mycket då. Innan jag skulle sova och många mer gånger under dygnet. Det var jobbigt. Den här låten påminner mig mycket om den tiden och får fram en kännsla som jag hade då. En kännsla i bröstet. Det är inte obehagligt bara en påminnelse om hur det är när man verkligen mår dåligt.

Vill bara tipsa om att det här är en bra kärleks låt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0