morgonen

Nu sitter jag här och undrar över livets svårigheter. Undrar om filippa 'är hemma eller inte. Undar om jag ska stoppa fingrarna i munnen så kanske jag slutar må illa och börjar kräkas i stället.

Jag hade en konstig dröm inatt. Jag och min familj skulle fejka filippa och bettinas död så att vi kunde kackla om vårat kök lite konstigt.... Men iaf så begravde vi först bettia levande (hon ficke en  tv där inne) sen filippa som bara skulle vara där i några timmar. Det kom hem folk till oss och i hade lyckats lura dom att filippa var död. Fråga mig inte hur. Så vi eller jag grövde upp henne. Hon sa det här är det versta jag har varit med om. Sen hade vi en begravning för bettina. Hon kom upp ur graven fråga mig inte hur och satt brevid. Då sa jag nu ska vi kackla upp ditt rum. Då fick jag den där sura minen som jag får av bettina ganska ofta facktiskt. Sen var hn där nere igen. Fråga mig inte hur och nu stände vi en massa dörrar så att jag kunde gräva upp henne så fort som möjligt. För nu hade hon varit där i netsan ett dygn.
Mitt emmellan allt det var det filippas födelesedag och honfick kryddor av mig peppar och nå örter av nått slag. Pappa tyckte att rakpeppar var mycket bättre och han blanda dom nestan vilket mamma tyckte var veldigt tur att han inte gjorde. Örterna var så smakrika att dom spruta ut nån slags saft som såg ut som damm i ljuset. Hon blev jätte glad för allt.
Det var min natt... Btw vi hade råd att börja kackla för mamma mätte ut med tapeter.

Kommentarer
Postat av: Bettina

Det var det roligaste jag läst på länge!

2008-01-14 @ 14:22:06
URL: http://stbettina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0