mitt jobb i evelina style

Hjalmar:
Ligger i sin säng. Jag är påväg för att fråga om han vill ha saft och kaka. Han är en gamal sjöman. Fylld med uråldriga tatueringar.

"HÄMTA DOKTORN HÄMTA DOKTORN! Jag har bajsat!"
 
Kalle:
Sitter i sin rullstol och dricker kaffe. Kollar på mig och mummlar något. 
"Jag hör inte vad du säger"
Han stirrar in i mina ögon
"Det är bra att du säger det. Det är ordning på dig."

Yrsha:
Är en av de få som kan gå. Hon har afasi och är dement.
"Jag vill gå till affären"
"Det är inte öppet ännu. Jag kan ta dig senare."
Mummlar något om att hämta. Kommer tillbaka tre minuter senare med en påse.
"Det är inte öppet ännu"
"Jag vill ha cigg"

Ulla
Sitter i sin rullstol. Är alltid borta och babblar om allt. Jag sitter och matar henne.
"Jag har jhu den där fågeln jag hade där mummel. Jag kommer om 20 min mummel"

Stig
Blind sitter alltid framåt lutat i sin rullstol. Kan sitta och hålla i koppen i timmar
"Stig du har kaffe kvar"
"Jasså"

Maj:
Den gladaste och mest tacksamma. Upprepar alltid hur bra hon har det.
"Det är så intresant att se dom mata. Några är riktigt skickliga"

Karl-Erik:
Är också en av de få som kan gå. (dom är två som inte har rullstol) Alltid sur och bitter. Rastlös. Besatt av bajs och kissa på konstiga ställen.
"Är det bra med dig?"
"Ja, bara bra" tysnad....."Bara bra" sakta nickande
senare
"Är ni nöjda och glada?"
"Nej!"
"Vill du ha något?"
"Nej!"
"Är du glad?"
"Nej!"
Senare
"Du får rycka upp dig lite"
"Nej, jag klarar  mig" Tysnad "Jag klara mig tror jag" sakta nickande

Vivi
Hon är som en bäbis. Skricker konstant som en också. Har en förvirrad och rädd blick
"Ska du inte sitta uppe ett tag till. Det är bra om du gör det"
"Neeeeeeee"
"Men du kan vell inte lämna mig ensam här"
"Ne det kan jag jhu inte" tysnad
"Whuääää"

Finns två till.. Men dom e bara tysta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0