Casablanca

Jag har just sätt Casablancaoch den är helt
underbar!!! Historien är inte alls som jag hade förväntat mig den var bättre. Jag Älskar hur oskyldig den var. Med kyss scenerna och charmiga tårar som glänser perfekt på kinden. Hur dom har sina hattar perfekta på sne. Och att i vissa scener blir det lite suddigt för att göra det hela mer romantiskt.  En scen blev jag riktigt rörd av. Jag fick till och med tårar i ögonen. Det var när tyskarna stog och sjön sina nationalsång högt. Alla andra var mycket nedstämda för det var ett sätt att visa deras plats som flyktingar ifrån frankrike. Då kommer en av huvudrollerna fram och sätter igång orkestern. Han börjar sjunga på Frankrikes nationalsång. Alla stälelr sig upp överröstar tyskarna. Det är speciellt en kvinna som får tårar i ögonen av detta. Det var som ett ljus i hennes mörka liv. Som om ett hopp hade tänts, att hon en dag skulle få återkomma till ett fritt Frankrike. Denna film känns genomtenkt och att det finns kärlek bakom den. Det är mer än vad man kan säga om dagens filmer. Jag älskar också detaljerna i filmen och små repliker här och var som får en inblick i hur det kan vara för andra människor i detta samhälle. Det gav mig en större förståelse. Ne, den här filmen är absolut värd att kallas klassiker. I love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0