top fem låtar som kan få mig att gråta


 

Snook. Jag hade tenkt att ha en annan låt här som är gjord an snook. Men sen råkade jag trycka på den här och jag bara börja gråta. Den påminner mig om tiden jag gick i bergholm. Jag var veldigt depremerad då och snook var nått jag kunde relatera med. Speciellt den här låten och låtsas som det regnar. När jag hörde denna låt tenkte jag på att jag ville vända den andra kinden mot världen. Jag ville dö helt enkelt. Och jag är glad att jag inte gjorde som jag så många gånger tenkte att jag skulle göra.





Den här scenen och den här låten börjar jag också gråta till varje gång jag hör den. Den påminner mig om världen. Hur liten jag är i gämfört med den. Hur maktlös jag är. Jag tenker på krig, svält. Allt hemskt tenker jag på och jag gråter. Jag känner att världen ruttnar. Och jag är maktlös.



 

Jag har valt den här av liknande anledningar som jag valde min första låt. Det kanske är lite konstigt fast nee. Det är ganska logiskt att jag gråter till musik som påminner mig om när jag mådde som dåligast. Den här kan tala för sig själv.



 

Den här är bara för fin. Tenk om världen var så enkel och vacker, då skulle jag vara lycklig. Hur kan man inte gråta?





Den här valde jag inte för en personlig anledning utan jag tycker det är en jävligt bra låt bara som kan få mig att fälla en tår. Jag tycker att låten är genialisk med sin enkelhet. Jag tycker pckså att ordet hallelujah har något magiskt bakom sig. Inte på ett religöst sätt, för jag är inte ett dugg kristen. Men det är något med det ordet i rätt sammanhang. Som det här...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0