Sitter här

och väntar på att klockan ska gå. Första dan i skolan efter min sjuk vecka. Mycket att ta igen. Stressigt.. Ska se om jag kan stanna efter skolan och jobba på mitt arbete i So:n har missat alla data sals tider. Och det ska vara en power point grej. Om I och U länder. Jag har burma och sydkorea.
Det jag just nu kan säga om dom är att sydkorea satsar veldigt mycket på utbilding. Dom har en 9 årig skolpliktslag. Deras skolplan är en liknade som Usa:s. Sydkorea sätter stort värde på skolan. Det är så till och med att 50 procent går ut universitetet. Det är en veldigt hög siffra. En av det högsta i världen.
Burma går därimot lite åt andra hållet. Men nu blev det lite mycket sånt så ska inte skriva mer om der.....
Såg Into the Wild med min syrra igår. M;en ska skriva om den senare. Jag kan säga bara så här nu att det var en av det bästa filmer jag någonsin har sätt!
Filippa tyckte det var en av det sorligaste, men jag känner att den var mer inspirerande än sorlig. Brockback mountain det är en sorlig film. Jag har bara sätt den en gång. På bio. Jag har inte vågat se den igen. Vill inte förstöra känslan med den filmen.
Ska gå snart.
CEYA! (Åh klicheeeeeeeeeeeeee)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0