Två Filmer

Into the Wild Trailer   
Är en fantastisk film. En av de bästa jag har sätt. Den är väldigt aktuell just nu. Filmen får fram hans budskap på ett tankeställande och inspirerande sätt. Det finns scener som är så otroligt talande att jag inte fattar hur fan man kan komma på det. Den är dessutom otroligt vacker med sina natur scener.
Dom ändrar rörelserna med kameran beroende vilket sinnestillstånd han är i. Jag skulle inte tacka nej att se den på cosmonova. Om ni ska se en film på bio så är det denna. Ni kommer inte att ångra er jag lovar!
Jag ger den 5 P.n haha jag kunde inte låta bli






Control Trailer 

Denna film blev jag väldigt besviken på. Jag hade förhoppningar på att den skulle vara bra. Jävligt bra. Men det känns bara som om den har fått bra kretik för att den var i svart vit. Visst fanns det vissa scener som var jävligt snygga. Men den känns inte så speciell. Den kunde varit bättre.
Jag saknade flumm i den!.  Jag fick ingen sympati. Man fick liskom inte riktigt reda på hur han kände inför sin sjukdomm och sina val. Jag blev bara jävligt förbannad på han och tyckte synd om hans fru. Man förstog inte riktigt när han var hög eller om han var det. Eller om han var konstig för att han inte tog sina piller eller för han tog dom. Jag tyckte inte om den så mycket helt enkelt. Och det kunde vara mer musik som syboliserade hans känslor.
Känslorna kom inte fram... Nej, helt klart en besvikelse. En film blir inte bra bara för att den är i svart vit. Det krävs mer!


Kommentarer
Postat av: lena

d e svårt o göra film om ian curtis, ingen förstod sig på honom. Det känns som om han inte brydde sig så mycket om folk runtomkring heller, eller om sig sj. han tyckte inte att han hade nån mening med att leva.



jag tror d var lite med meningen att det skulle vara lite vilset och kallt och att regissören ville inte ge sig på och visa hans kännslor bara efter intryck. Men han tog fram det att hans liv var messed up och att han var en tänkare iallafall.

Ja tkr inte den va skit bra, men inte så dålig heller...

2008-05-18 @ 17:09:15
Postat av: Petronella

jaa men det e det jag menar det var inge speciellt dom skulle ha gjrt något som fick historian att bli intressant den försvann bland tussen filmer. saknar lite flumm!!!

2008-05-18 @ 17:28:56
Postat av: freja

men filmen var väldigt snygg iaf... ska fixa den affishen

2008-06-04 @ 22:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0